Кои са най-желаните модни марки на 2022 година?
В две поредни седмици ще ви представим 20-те най-желани модни бранда на 2022 година. Проучването се провежда ежегодно от Lyst – компания специализирана в продажба на луксозни стоки, използвайки своите 160 милиона потребители и стоките на над 16 000 марки и магазини. Lyst Index нарежда ТОП 20 бранда и 3 показателя, довели ги до сегашната им позиция, като ги подрежа като топ 10 „най-горещи“ артикула и Топ 3 „пробивни марки“.
Тази седмица ще ви представим първите 10 бранда в класацията на най-желаните марки, а следващата седмица ще ви запознаем и с победителите от 11-то до 20-то място.
Най-желаните марки на 2022 година [част 1]
За никого не е изненада, че на челните позиции са класирани „италианските“ марки. Скъпите и луксозни брандове показаха устойчиво представяне през изминалата година, а част от тях претърпяха голяма промяна и увеличиха клиентите си, най-вече в частта лоялни.
1. Gucci
- Стана първата най-голяма луксозна марка, която приема плащания с ApeCoin (цифров токен по подобие на Bitcoin, създаден да поддържа „еволюцията на изкуството, игровизацията, както и цифрови и физически събития“);
- Пусна 68 двойки еднояйчни близнаци по подиума за колекцията пролет/лято 2023;
- Сложи Райън Гослинг за лице на кампанията Gucci Valigeria.
2. Prada
- Опитва да постигне 1 милиард долара капитализация на Миланската фондова борса;
- Отбелязва скок на приходите за първото полугодие;
- Обяви трето лимитирано издание на NFT Timecapsule Collection.
3. Valentino
- Пусна изцяло розовата ‘‘Pink PP“ кампания на Пирполо Пичоли (творческият директор на бранда от 2008 насам);
- Партнира с Karma Metrix – изкуствен интелект, който оценява дигиталният въглероден отпечатък на уебсайта на компанията, като го сравнява с други сайтове;
- Облече Флорънс Пю за премиерата на Don’t Worry Darling.
4. Balenciaga
- Представи 51-ва haute couture колекция, с модели Ким Кардашиян, Никол Кидман и Кристин Куин;
- Пусна чанта тип „торба за боклук“, която обиколи интернет;
- Представи кално шоу за колекция пролет/лято 2023, за което в България се шегуваха, че е мода за квартал „Манастирски ливади“, където асфалтът по улиците все още е мираж.
5. Miu Miu
- Вкара Сидни Суини и Ема Корин в есенната кампания на 2022 г;
- Отпразнува лансирането на колекция в тенис клуб West Side, Ню Йорк;
- Продължава на инициативата за устойчивост чрез лимитирана серия от кожени якета.
6. Dior
- Проектира „скинове“ (виртуални облекла) на Dior за видео играта Gran Turismo 7;
- Представи Haute Couture колекция, вдъхновена от украинската художничка Олеся Трофименко;
- Пусна колаб колекция с Травис Скот – Cactus Jack x Dior,
7. Fendi
- Чества 25-годишнината на чантата Baguette;
- Назначи Карим Бензема за нов посланик на марката;
- Сътрудничи с Meta за създаване на виртуална версия на Faster sneaker.
8. Diesel
- Направи отворено шоу за колекцията си за пролет/лято 2023 с достъп за широка публика;
- Пусна фетиш вдъхновена колекция с фондация Tom of Finland
- Партнира си с американския ритейлър The Webster, за началото на Седмицата на модата в Ню Йорк.
9. Louis Vuitton
- Пусна унисекс устойчиви маратонки, проектирани от покойния Върджил Абло;
- Моделът Соланж и транс мъжът и LGBTQ+ активист Кай-Исая Джамал участват в кампанията за есен/зима 2022;
- Отвори магазин за мъжко облекло на Rodeo Drive – най-дизайнерската улица в света, намира се в Бевърли Хилс, Калифорния.
10. Versace
- Увеличи цените си с цел да достигне 2 милиарда долара продажби;
- Направи британската актриса Лили Джеймс лице на есенната си кампания;
- Парис Хилтън закри ревюто им за колекция пролет/лято 2023г.