В две поредни седмици ще ви представим 20-те най-желани модни бранда на 2022 година. Проучването се провежда ежегодно от Lyst – компания специализирана в продажба на луксозни стоки, използвайки своите 160 милиона потребители и стоките на над 16 000 марки и магазини. Lyst Index нарежда ТОП 20 бранда и 3 показателя, довели ги до сегашната им позиция, като ги подрежа като топ 10 „най-горещи“ артикула и Топ 3 „пробивни марки“.

Тази седмица ще ви представим първите 10 бранда в класацията на най-желаните марки, а следващата седмица ще ви запознаем и с победителите от 11-то до 20-то място.

Най-желаните марки на 2022 година [част 1]

За никого не е изненада, че на челните позиции са класирани „италианските“ марки. Скъпите и луксозни брандове показаха устойчиво представяне през изминалата година, а част от тях претърпяха голяма промяна и увеличиха клиентите си, най-вече в частта лоялни.

1. Gucci

  • Стана първата най-голяма луксозна марка, която приема плащания с ApeCoin (цифров токен по подобие на Bitcoin, създаден да поддържа „еволюцията на изкуството, игровизацията, както и цифрови и физически събития“);
  • Пусна 68 двойки еднояйчни близнаци по подиума за колекцията пролет/лято 2023;
  • Сложи Райън Гослинг за лице на кампанията Gucci Valigeria.

2. Prada

  • Опитва да постигне 1 милиард долара капитализация на Миланската фондова борса;
  • Отбелязва скок на приходите за първото полугодие;
  • Обяви трето лимитирано издание на NFT Timecapsule Collection.

3. Valentino

  • Пусна изцяло розовата ‘‘Pink PP“ кампания на Пирполо Пичоли (творческият директор на бранда от 2008 насам);
  • Партнира с Karma Metrix – изкуствен интелект, който оценява дигиталният въглероден отпечатък на уебсайта на компанията, като го сравнява с други сайтове;
  • Облече Флорънс Пю за премиерата на Don’t Worry Darling.

4. Balenciaga

  • Представи 51-ва haute couture колекция, с модели Ким Кардашиян, Никол Кидман и Кристин Куин;
  • Пусна чанта тип „торба за боклук“, която обиколи интернет;
  • Представи кално шоу за колекция пролет/лято 2023, за което в България се шегуваха, че е мода за квартал „Манастирски ливади“, където асфалтът по улиците все още е мираж.

5. Miu Miu

  • Вкара Сидни Суини и Ема Корин в есенната кампания на 2022 г;
  • Отпразнува лансирането на колекция в тенис клуб West Side, Ню Йорк;
  • Продължава на инициативата за устойчивост чрез лимитирана серия от кожени якета.

6. Dior

  • Проектира „скинове“ (виртуални облекла) на Dior за видео играта Gran Turismo 7;
  • Представи Haute Couture колекция, вдъхновена от украинската художничка Олеся Трофименко;
  • Пусна колаб колекция с Травис Скот – Cactus Jack x Dior,

7. Fendi

  • Чества 25-годишнината на чантата Baguette;
  • Назначи Карим Бензема за нов посланик на марката;
  • Сътрудничи с Meta за създаване на виртуална версия на Faster sneaker.

8. Diesel

  • Направи отворено шоу за колекцията си за пролет/лято 2023 с достъп за широка публика;
  • Пусна фетиш вдъхновена колекция с фондация Tom of Finland
  • Партнира си с американския ритейлър The Webster, за началото на Седмицата на модата в Ню Йорк.

9. Louis Vuitton

  • Пусна унисекс устойчиви маратонки, проектирани от покойния Върджил Абло;
  • Моделът Соланж и транс мъжът и LGBTQ+ активист Кай-Исая Джамал участват в кампанията за есен/зима 2022;
  • Отвори магазин за мъжко облекло на Rodeo Drive – най-дизайнерската улица в света, намира се в Бевърли Хилс, Калифорния.

10. Versace

  • Увеличи цените си с цел да достигне 2 милиарда долара продажби;
  • Направи британската актриса Лили Джеймс лице на есенната си кампания;
  • Парис Хилтън закри ревюто им за колекция пролет/лято 2023г.
Сподели с приятели