Розовият цвят не е само Барби цвят
Има много хора, които все още вярват, че розовото е цветът на малките момиченца, на куклите Барби и на детските стаи. На тях ще кажем само, че грешат. Розовият цвят принадлежи към топлите нюанси и той наистина се свързва с ефирност, нежност и деликатност като присъщи за момичета и жените качества. Но именно тези му характеристики го правят толкова ценен в цялата палитра от цветове. Културните идеи и естетическите принципи, с които той бива свързван, са плод изцяло на човешките нагласи. А стилната селекция от дрехи в Mania.bg ви дава възможност да счупите тези разбирания и да се насладите на едно наистина по-различно и елегантно лято.
Еволюцията на розовото
В едно издание на Ladies Home Journal от далечната 1918 г. се казва, че “синьото е цветът за момиченцата, а розовото – за момченцата”. Да, правилно прочетохте. Това може да приемем за доказателство, че изграденият в момента образ на розовия цвят е временно явление, а не нещо друго. Едно интересно проучване от преди няколко години показва, че жените нямат биологична склонност или някакво по-силно влечение към розовото. Така нареченото милениалско розово (“millennial pink”) например е цвят с много повече дълбочина и замисъл, който въплъщава в себе си идеите за красота, еволюция и наука, опитвайки се да надскочи половите граници. През 2016 г. той става цвят на годината според Pantone Color Institute, като “апелът на розовото” има за цел да предизвика революция в модата, но и в обществото и да се пребори с разбиранията за женското в този цвят.
Розовото – по-модерно с всеки изминал сезон
Ако допреди няколко години се считаше, че розовият цвят е достигнал своя пик и няма много какво повече да ни предложи, то това мнение бързо бе опровергано. Розовият цвят днес присъства като неизменна част от актуалните тенденции сред дрехи, аксесоари, обувки, та дори и прически.
Тук е мястото да споменем, че не само модата е силно повлияна от този цвят, но и интериорната индустрия, като все по-често срещаме офиси, ресторанти и къщи, в които присъства този нюанс. В допълнение към това, розовото има ключова роля и при дигиталния дизайн, тъй като с лекота придава свежест и закачливост на изображенията.
Розовото не е само модерно!
Розовото се определя като успокояващ и много положително зареден цвят. Неслучайно “гледам през розови очила” е такъв идиом, фокусиращ се върху позитивизма и дистанцирането от негативните емоции и възгледи. Самата Кендал Дженър, която неведнъж се е доказала като trendsetter, има розова стена в дома си именно по тази причина. Редица проучвания също са в тази насока – специалисти твърдят, че розовото “неутрализира” емоции като гняв, агресия, чувство за самота и т.н. Заради тези свойства да въздейства отпускащо и да влияе върху възстановителни процеси в тялото, розовият цвят се използва при затворници, при медитационни практики и т.н.
Розовият цвят невинаги е бил асоцииран с нежния пол и това не бива да е така и днес. Предразсъдъците могат само да ви попречат да се чувствате добре в своите дрехи. Затова забравете за тях и пазарувайте смело от Mania.bg, където граници за модата няма!